Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2008

Η διάγνωση του Pirandello

Ο pirandello αποφάσισε πως αυτές τις μέρες είναι στα τελευταία του, θα ξαπλώσω εδώ, είπε, κι αν είναι να πεθάνω θα πεθάνω εδώ.

Ήταν ξαπλωμένος όταν ήρθε ο γιατρός. Είμαι χάλια, είπε, το στομάχι μου.

Ο γιατρός του είπε να βγάλει τη γλώσσα.

Μα δεν θέλω να κοροϊδέψω κανέναν, έκανε ο Pirandello, είμαι απλώς άρρωστος.

Έχετε πυρετό;

Πυρετό όχι.

Πονάτε εδώ;

Όχι.

Εδώ;

Όχι, δεν πονάω, πηγαίνω συνέχεια στην τουαλέτα.

Τι φάγατε;

Είμαι έτσι από προχθές. Θέλετε να σας πω τι έφαγα από προχθές;

Τρώτε κανονικά δηλαδή;

Τι εννοείτε; Αν τρώω όλο το φαγητό μου;

Εννοώ, έχετε όρεξη;

Όρεξη; Πώς να 'χω όρεξη αφού είμαι χάλια;

Μάλιστα, έκανε ο γιατρός.

Μάλιστα; Τι εννοείτε μάλιστα; Πώς είμαι καλά;

Όχι, δεν είπα αυτό.

Δεν είπατε αυτό, τι είπατε δηλαδή; Πως είμαι άρρωστος; Τι έχω;

Ίσως… κάποια ίωση.

Ίωση; Από πού να 'χω ίωση;

Πολλές ιώσεις έχουν τα ίδια συμπτώματα.

Αυτό το γνωρίζω, τι ίωση νομίζετε ότι έχω;

Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό, θα πρέπει να κάνετε εξετάσεις.

Δηλαδή δεν ξέρετε τι ακριβώς έχω;

Σας είπα, μια ίωση, το πιθανότερο.

Αποκλείεται, είπε ο Pirandello, δεν έχω ίωση.

Και πώς το ξέρετε, ρώτησε ο γιατρός.

Εσείς πώς ξέρετε ότι έχω;

Εγώ είμαι γιατρός.

Κι εγώ ασθενής. Και ξέρω τι ακριβώς έχω.

Και τι έχετε;

Σας είπα, πονάει το στομάχι μου.

Πονάτε εδώ;

Όχι.

Εδώ;

Σας είπα δεν πονάω πουθενά, πηγαίνω συνέχεια στην τουαλέτα από προχθές.

Ίωση έχετε.

Πριν είπατε ότι δεν ξέρετε, τώρα πώς ξέρετε;

Σας παρακαλώ, δεν θα μου μάθετε τη δουλειά μου, έχετε ίωση.

Ο Pirandello σηκώθηκε και πήγε και πήρε το πορτοφόλι του, πόσα σας χρωστάω; Ρώτησε.

Να σας γράψω μια συνταγή, είπε ο γιατρός.

Δεν χρειάζεται, είμαι καλά.

Μα πώς είστε καλά, πριν είπατε πως είσαστε χάλια.

Κοιτάξτε, δεν θα μου πείτε εσείς αν είμαι καλά, νοιώθω καλά, πάει και τέλειωσε.

Όπως νομίζετε είπε ο γιατρός, τι να σας πω;

Να μου πείτε τι σας οφείλω.

50 ευρώ.

Ο Pirandello πλήρωσε κι ο γιατρός έφυγε. Μετά ο Pirandello ξάπλωσε ξανά στο
κρεβάτι, είμαι χάλια, δήλωσε.

Ανησύχησα και τον ρώτησα: Χειρότερα από πριν;

Ναι είπε ο pirandello. Και δεν χρειαζόταν να πληρώσω 50 ευρώ για να το μάθω αυτό.