Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Οι "βλακείες" του pirandello

«Πολλά δεν αντιμετωπίζονται, η βλακεία για παράδειγμα». «Ναι, σε ακούω» είπα, «συνέχισε». «Ε, αυτό». «Εντάξει, δεν το λες και σημαντικό» είπα. «Κακώς, είναι πρωτεύον». «Η βλακεία;» «Η βλακεία. Είναι σαν συντριπτικό κάταγμα, μπορεί να σε διαλύσει». «Μπορείς να την αγνοήσεις». «Θεωρητικά. Στην πράξη είναι αλλιώς». «Μιλάμε αόριστα και δε σε πιάνω». «Δε θέλω να γίνω συγκεκριμένος. Άλλωστε δεν είναι παρά μια γενική άποψη, μπορείς να την προσαρμόσεις όπου θες». «Δηλαδή γενικολογείς». «Μη μ’ εκνευρίζεις, καταλαβαίνεις πολύ καλά τι θέλω να πω, απλώς θέλω να παραμείνω ευγενής». «Ευγένεια θα ήταν αν το παράκαμπτες». «Ανοχή λέγεται αυτό, δεν είμαι υποχρεωμένος να την ανέχομαι». «Ναι, αλλά κι αυτός δεν είναι τρόπος». «Όταν σου συμβεί εσένα να ενεργήσεις εσύ όπως θες». «Είσαι εκνευρισμένος και την πληρώνω εγώ». «Δεν ήμουν εκνευρισμένος, εσύ με εκνεύρισες». «Κοίτα, αν θες να πεις κάτι πες το, εγώ δε σου φταίω». «Φταις γιατί κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις». «Καταλαβαίνω αλλά διαφωνώ με τον τρόπο». «Δε θέλω να επεκταθώ». «Αν δε θέλεις να επεκταθείς γιατί μου τα υπαγορεύεις όλα αυτά;» «Γιατί έχω κι εγώ αδυναμίες σαν άνθρωπος, σε κάποιον πρέπει κι εγώ να τα πω». «Εντάξει, λέγε εσύ κι εγώ γράφω, δε χρειάζεται να πληρώνω τη νύφη». «Ποιος μίλησε για νύφη;» «Λόγου χάρη». «Παραποιείς αυτά που λέω». «Εγώ; Γιατί δε λες ότι δεν ξέρεις πώς να το αντιμετωπίσεις;» «Προσπαθώ. Αλλά είναι πάνω απ’ τις δυνατότητές μου». «Τόση ώρα χαμένη για μια βλακεία». «Αυτό εννοώ. Γι’ αυτό εκνευρίζομαι, γιατί αισθάνομαι πως χάνω τον χρόνο μου». «Δεν το αισθάνεσαι, τον χάνεις». «Ακριβώς». «Θες να πάμε μια βόλτα;» «Όχι, μου ‘ρχεται και μου ξανάρχεται αυτή η βλακεία και μου ανάβουν τα λαμπάκια». «Αν πάμε μια βόλτα θα σου περάσει». «Δε θέλω να πάω βόλτα, θέλω να λύσω αυτό το ζήτημα». «Ναι, αλλά έτσι δεν το λύνεις, το διαιωνίζεις». «Σωστά. Μερικές φορές λες σωστά πράγματα». «Ξέρεις, η βλακεία μπορεί να είναι διαφορετικό μήκος κύματος, άλλη συχνότητα». «Δεν είναι μήκος κύματος, είναι παράσιτα». «Δεν είμαι ειδικός αλλά και τα παράσιτα πρέπει να είναι συχνότητα». «Ξέρεις, καλύτερα να σταματήσουμε εδώ την κουβέντα γιατί αν συνεχίσουμε θα πέσουμε στη λούμπα και θα λέμε βλακείες». «Συμφωνώ. Αλλά δε θα ήμασταν και εκτός θέματος». «Βλακείες».