Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Το καινούργιο επεισόδιο κι ο Pirandello

Καινούργιος κύκλος επεισοδίων είπα. Με τους ίδιους ηθοποιούς, τα ίδια λόγια, τις ίδιες ίντριγκες και όλο και λιγότερους θεατές, με καμιά γνωστή φάτσα στο ακροατήριο. Δεν θυμάμαι καν τι έργο παίζουμε… Μα το ίδιο φυσικά είπε ο Pirandello, “το κώμα”. Στις 23 Μαρτίου του 2005 - θυμήθηκα αμέσως τα λόγια μου - η κοινή γνώμη στην Αμερική διχάστηκε, καθώς η ετυμηγορία του Ομοσπονδιακού δικαστή επέτρεψε τελικά στον πρώην σύζυγό της 41ης Terry Schiavo να την αποσυνδέσει απ’ το μηχάνημα που την διατηρούσε στη ζωή, μετά από 16 χρόνια σε “άγρυπνο κώμα”. Παρά τις αντιρρήσεις των γονιών της άτυχης γυναίκας που επέμεναν πως η κόρη τους τούς αντιλαμβανόταν, επικοινωνούσε και τους χαμογέλαγε, και παρά το διάταγμα που υπέγραψε ο Αμερικανός Πρόεδρος εκείνες τις μέρες κατά της ευθανασίας, η απόφαση ήταν αμετάκλητη. Ο παρουσιαστής των ειδήσεων σχολίασε πως κάποιοι λένε πως αυτό που φαινόταν στο πρόσωπό της, μπορεί να ήταν και μορφασμός πόνου. Μπράβο, αυτό ακριβώς είπε ο Pirandello. Δεν θυμάμαι τι λέω παρακάτω είπα, δεν θυμάμαι τίποτα. Κι αυτό καλό είναι, μπαίνεις έτσι πιο βαθειά στην ψυχολογία του ρόλου. Ποιού ρόλου; Τι είναι αυτά που μου λες; Ησύχασε είπε ο Pirandello, έχεις πάθει μια ταύτιση. Δεν νιώθω καλά… Δεν είναι τίποτα, όλοι το παθαίνουν. Τι παθαίνουν; Τι έχω; Το παν είναι να παραμείνεις ήρεμος, μην πιέζεσαι, να σκέφτεσαι πως όλα είναι παροδικά, δεν έχεις τίποτα. Κλείσε τα μάτια σου και φέρε στο μυαλό σου κάτι όμορφο… ένα πράσινο λιβάδι… Τι λιβάδια και πράσινα άλογα μου λες, εδώ σου λέω ότι δεν θυμάμαι τίποτα. Θυμάσαι ποιος είμαι εγώ; Ναι, φυσικά, αυτό το θυμάμαι. Θυμάσαι πώς σε λένε; Πότε γεννήθηκες; Ναι, βέβαια. Τι έφαγες χθες; Όχι, λες να ’χω δηλητηρίαση; Όχι, αλλά αν δεν θυμάσαι τι έφαγες χθες είναι σοβαρό… είναι διαταραχή. Τι διαταραχή; Δεν ξέρω, δεν το ’χω μελετήσει το ζήτημα, ψυχολογική φαντάζομαι. Θα σου φέρω ένα ζεστό. Ύστερα πρέπει να κοιμηθείς, όσο χρειαστεί. Τι εννοείς; Πόσο θα μου χρειαστεί; Θα δούμε είπε ο Pirandello. Αλλά μην ανησυχείς θα σε φροντίζω εγώ. Δεν έχω τίποτα, πρέπει να βγω να με χτυπήσει ο αέρας. Ξεροκέφαλος όπως πάντα. Ορίστε εκεί είναι η πόρτα. Αλλά εγώ νίβω τας χείρας μου. Τι πάει να πει αυτό; Εντάξει μου είπε τότε, αρκετά, νομίζω πως μια σελίδα είναι αρκετή για το πρώτο επεισόδιο. Ποιο επεισόδιο; Πάλε δεν σε καταλαβαίνω. Ένα λεπτό να το ποστάρω και θα σου πω είπε. Ύστερα θα σου φέρω κι εκείνο το ζεστό και όλα θα πάνε καλά, θα δεις.