Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

Ο ρόλος της Μαγκνταλένας κι ο Pirandello

Σε μια σύσκεψη που κάναμε περί ανανέωσης προφίλ, μεταξύ άλλων πέταξα την ιδέα ν’ αλλάξουμε σκηνικό και να πάμε για παράδειγμα στη θάλασσα. Αλλιώς τόνισα, δεν πάνε καλά τα πράγματα. Δεν είσαι καλά διαφώνησε ο Pirandello, ξέρεις ότι δεν μπορώ την άμμο στα παπούτσια μου, τη βάζεις μετά μέσα και τρίζει όλο το σπίτι. Να πάμε τότε σε κανένα μπαράκι; Ξέρεις πολύ καλά ότι δεν πίνω. Κι από πού προκύπτει ότι δεν πάμε καλά; Απ’ τις δημοσκοπήσεις. Και σκέψου εσύ κάτι τότε του είπα γιατί γράφω συνέχεια τα ίδια και τα ίδια. Σκέφτομαι ότι χρειαζόμαστε μια κοπέλα να βάζει εδώ μέσα μια τάξη. Ναι έκανα κοιτάζοντας όλο αυτό το εργένικο χάος τριγύρω, μια γυναίκα χρειάζεται. Αυτό βέβαια θα σου κοστίσει είπε ο Pirandello. Τι εννοείς; Εγώ θα την πληρώνω; Εγώ θα την πληρώνω. Εσένα θα σου κοστίσει σαν ρόλος… θα ’ναι μικρότερος. Δεν με νοιάζει είπα. Αν είναι καλή κοπέλα. Τι θα ’λεγες για τη Μαγκνταλένα; Δεν ξέρω αν προλαβαίνει, να τη ρωτήσω. Κάποιες ώρες είπε, όχι ολικής απασχόλησης. Γιατί τέτοια διάκριση; Εγώ γιατί τρέχω όλη μέρα; Εσύ τρέχεις γιατί έχεις φιλοδοξίες. Όλοι οι άνθρωποι έχουν φιλοδοξίες. Και νομίζω ότι μου τέλειωσαν. Αυτά είναι σκαμπανεβάσματα, σε λίγο καιρό θ’ αναρρώσεις και θα ξανάχεις. Δεν είμαι άρρωστος παραπονέθηκα, πραγματιστής είμαι. Τέλος πάντων έκανε ο Pirandello, ρώτησε τη Μαγκνταλένα να δεις αν θέλει. Και πες της ότι θα κάνει ότι και σε σένα, θα βγάζει τα σκυλιά βόλτα, θα φτιάχνει καφέδες, τέτοια. Να της πω ότι θα ’ναι οδηγός σκηνής καλύτερα; Ό,τι θες πες της, ότι θα πρωταγωνιστεί, με τις γυναίκες πιάνουν αυτά. Γιατί δεν το λες εσύ; Δεν έχω το θάρρος. Εντάξει είπα. Κάτι άλλο; Ναι. Να της πεις ότι τη θέλω με ποδιά και σκουφάκι. Δεν νομίζω ότι θα δεχτεί, δεν είναι τέτοιος τύπος. Να της πεις τότε ότι είναι ρόλος, αυτό πάντα πιάνει. Κι αν δεν δεχτεί; Δεν έχει σημασία είπε ο Pirandello, εσύ θα κάνεις σαν να είναι εδώ. Σωστά είπα. Αυτή είναι η βασική μας αρχή άλλωστε.