Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017

Η 4η Ιανουαρίου κι ο Pirandello

Ό,τι είναι να κάνεις αναγκάζεσαι να το κάνεις μυστικά είπα, να μην μαθευτεί. Δεν το καταλαβαίνω αυτό είπε ο Pirandello, γιατί να το κρατάς μυστικό; Πρώτα απ’ όλα για την εφορία, με το που πεις ότι θα κάνεις κάτι θα έρθει η εφορία να στα πάρει μπροστά. Απ’ την άλλη είναι αυτός ο περίφημος φθόνος, η ζήλεια και αυτός ο άμοιρος ο γάιδαρος του διπλανού. Πώς να κάνεις κάτι έτσι; Και τώρα με κάνεις μέλος αυτής της μυστικής εταιρείας; Χρειαζόμαστε έναν αρχηγό με εκτόπισμα, εγώ δεν το έχω. Θες να πεις πως το έχω εγώ; Ναι, είσαι ο άνθρωπος που μπορεί να εμπνεύσει, να δώσει τη γραμμή. Πες ότι δέχομαι. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι αυτό το όραμα που έχεις θα πετύχει; Δεν μίλησα για όραμα, μίλησα για ανάγκη. Ναι, όπως νομίζεις αλλά θα πετύχει; Θα πετύχει. Όχι σε μεγάλη κλίμακα, μεταξύ μας. Αλλά σιγά - σιγά Η ιδέα θα εξαπλωθεί, θα έρθουν κι άλλοι. Θα φοράμε και μάσκες; Δεν ξέρω. Αν το θεωρείς απαραίτητο. Αλλά γνωριζόμαστε μεταξύ μας, θα είναι ανόητο. Πρέπει να διαβάσω τα περί Φιλικής Εταιρείας και θα σου πω. Τι σχέση έχει η Φιλική Εταιρεία; Όσο πιο αδιανόητη είναι η ιδέα τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει, είναι κανόνας. Μα δεν πάμε να κάνουμε κίνημα, μια δουλειά πάμε να στήσουμε. Ναι, ξέρω. Αλλά βλέπεις, όλες οι δουλειές έχουν πιάσει πάτο, πρέπει να τους ξεσηκώσουμε με κάτι μεγάλο, να υποσχεθούμε πράγματα, την αναγέννηση του έθνους, την επανεκκίνηση της οικονομίας, αλλιώς θα αδιαφορήσουν. Μα δεν κάνουμε επανάσταση, μια ομάδα κάνουμε, τεχνών και θεαμάτων. Δεν ήταν θεαματικοί οι μπολσεβίκοι; Μην μπερδεύουμε τα πράγματα, ο έλληνας σήμερα δεν είναι τίποτα. Αν πρόκειται να ηγηθώ μιας ενέργειας πρέπει να έχω γύρω απ’ το κεφάλι μου ένα φωτοστέφανο, δεν μπορώ να ηγηθώ σκέτος… ο κύριος τίποτα. Ναι αλλά… μπολσεβίκοι; Χρειαζόμαστε ένα χαλί από κάτω και το αριστερό πιάνει. Άσε που είναι κάτι που λείπει. Μα θεάματα και μπολσεβίκοι; Τι θα δείχνουμε; Το Ποτέμκιν και την Απεργία; Δεν είπες ότι θα είναι καλλιτεχνική εταιρεία; Ναι, κάτι τέτοιο. Ε, θα βάλουμε μέσα όλα τα καλλιτεχνικά, τους σινεφίλ, τους θεατρόφιλους, όλα αυτά που παρακμάζουν και θα το κάνουμε να φαίνεται σαν υπερθέαμα με αριστερές καταβολές. Δεν ξέρω τι να πω. Δεν χρειάζεται να πεις τίποτα, εγώ θα είμαι ο ηγέτης. Θα πολεμήσουμε την πλουτοκρατία, το κοινωνικό κατεστημένο, την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο… Μα εγώ δεν μίλησα γι’ αυτά… εγώ είπα μόνο… Ξέρω τι είπες. Αλλά άσε με να εμπνεύσω, αν μου βάζεις φραγμούς δεν θα μπορώ να εκφραστώ. Ναι. Αλλά… Δεν έχει αλλά. Και φέρε μου να υπογράψω εκείνο το καταστατικό, σήμερα είναι ιστορική μέρα.