Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

Οι δουλειές κι ο Pirandello

ΕΓΩ Δεν μπορούμε να οργανώσουμε κάτι; PIRANDELLO Τι δηλαδή; Σεμινάρια; ΕΓΩ Όχι, κάτι πιο μόνιμο. PIRANDELLO Είχα σκεφτεί ένα κοινόβιο. Το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά μάλιστα. ΕΓΩ Και γιατί δεν το κάνουμε; PIRANDELLO Γιατί θα μας μπαστακωθούν τίποτα μαλάκες και δεν θα ξέρουμε τι να τους κάνουμε. ΕΓΩ Να βάλουμε ψηλά κριτήρια. PIRANDELLO Δεν θέλω να κάνω την Άρια φυλή. ΕΓΩ Δεν θα το θέσουμε πολιτικά, θα είναι ας πούμε για λογοτέχνες. PIRANDELLO Θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον με στριπτιζέζ. ΕΓΩ Έλα καημένε, μιλάω σοβαρά. PIRANDELLO Κι εγώ σοβαρά μιλάω, σκέφτεσαι μια τραπεζαρία γεμάτη λογοτέχνες; Τι πλήξη; ΕΓΩ Τότε πανεπιστημιακούς… ερευνητές. Ή ένα τουρλού, όποιος θέλει έρχεται. PIRANDELLO Πρώτα πρέπει να βρούμε το που θα έρχονται. ΕΓΩ Αυτό θα εξαρτηθεί απ’ το ποιοι θα έρχονται. Αν είναι για παράδειγμα ορειβάτες δεν μπορείς να τους βάλεις στη θάλασσα. PIRANDELLO Ναι, μάλλον. Αλλά δεν μπορώ να κάνω φόκους… πρέπει να είναι κάτι ευρείας κλίμακας. ΕΓΩ Όπως οι δικηγόροι; PIRANDELLO Οι δικηγόροι κοιτάνε μόνον την τσέπη τους, δεν πάνε σε κοινόβια. ΕΓΩ Να κάνουμε ένα κοινόβιο γι’ αποτυχημένους, αυτοί είναι ευρείας κλίμακας. PIRANDELLO Ναι, ο κάθε πικραμένος, δεν θα ’σαι καλά. ΕΓΩ Σωστά. Γυναίκες χωρισμένες μήπως; PIRANDELLO Αυτές ψάχνουν για άντρα, δεν πάνε σε κοινόβια. ΕΓΩ Ένα κοινόβιο για μοναχικούς; PIRANDELLO Οι μοναχικοί κάθονται μόνοι τους. Και το μοναχικοί παραπέμπει αλλού. ΕΓΩ Συνταξιούχους θέλουμε; PIRANDELLO Αυτοί δεν έχουν να φάνε. ΕΓΩ Σωστά. Δεν μένουν και πολλοί ε; PIRANDELLO Εμ αν ήταν έτσι απλό θα το ’χα κάνει. ΕΓΩ Τι θέλουμε; Διασκέδαση ή λεφτά; PIRANDELLO Λεφτά μάλλον. Άμα έχουμε τα λεφτά διασκεδάζουμε αλλού. ΕΓΩ Να το δέσουμε μήπως με το παραθρησκευτικό; PIRANDELLO Α, δεν θέλω πολυθεϊστές στα πόδια μου, ξυπνάνε νωρίς και προσεύχονται στον Ήλιο και τέτοια. Και θα μας βάλουν και καμιά φωτιά. ΕΓΩ Να νοικιάσουμε τροχόσπιτα τότε και να κάνουμε περιοδείες; Πότε δω - πότε κει, ξέρεις, σε στυλ Αληθινός δεσμός και τέτοια. PIRANDELLO Πάλι χρειάζεται κεφάλαιο. ΕΓΩ Όλα χρειάζονται κεφάλαιο, δεν γίνονται δουλειές χωρίς να χώσεις λεφτά. PIRANDELLO Άρα πρώτα πρέπει να βγάλουμε φράγκα. ΕΓΩ Ευρώ θες να πεις. PIRANDELLO Λεφτά. Ας είναι και γιεν. ΕΓΩ Να κάνουμε στάσεις για κινέζους; Αυτοί πάνε παντού. Και να νοικιάζουμε και κούλιδες να τους μεταφέρουν. Αλλά πρέπει να ’ναι ωραίο το μέρος. PIRANDELLO Αυτοί θέλουν θάλασσα. Και θέλουν και μνημεία να φωτογραφίζονται. ΕΓΩ Περισσότερο έρχονται και παντρεύονται. PIRANDELLO Ναι αλλά αυτό ήδη γίνεται, πάνε Μύκονο… Σαντορίνη… εμείς που θα τους πάμε; ΕΓΩ Το θέμα είναι πως δεν ξέρουμε κινέζικα. PIRANDELLO Θα πάρουμε μεταφραστές. ΕΓΩ Με τι λεφτά θα τα κάνουμε αυτά; PIRANDELLO Σωστά, πρέπει να βρούμε πρώτα λεφτά. ΕΓΩ Το παν τελικά είναι τα λεφτά. PIRANDELLO Ύστερα είναι κι η εφορία. ΕΓΩ Ναι, αυτό δεν το είχα σκεφτεί, ό,τι βγάζουμε θα μας το παίρνει η εφορία. PIRANDELLO Εμ γιατί νομίζεις ότι δεν έκανα τη δουλειά;