Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

Η κυρία, ο κύριος Πίμπιζας κι ο Pirandello

Ο φίλος μου από δω είναι καλλιτέχνης. Ωωω έκανε η κυρία. Ποιητής; Ζωγράφος, όλα αυτά που βλέπετε είναι δικά του. Μα τι μου λέτε έκανε εκείνη και κοίταξε γύρω της με θαυμασμό, μα αυτό είναι καταπληκτικό. Είναι επίσης και συγγραφέας. Ωωω επανέλαβε η κυρία, πολυτάλαντος. Γιατί δεν μας τον είχατε συστήσει τόσο καιρό; Γιατί ξέρετε τώρα πώς είναι αυτοί οι άνθρωποι, όλο ιδιοτροπίες. Αυτή άρχισε να περιεργάζεται τα πράγματα. κι αυτό δικό σας; Ναι είπα. Κι αυτό εδώ κι εκείνο εκεί και το άλλο εκεί πέρα. Και πώς λέγεται αυτή η ζωγραφική; Ανεικονική είπα ελπίζοντας ότι θα σταματούσε εκεί. Θα πρέπει να έχετε μεγάλο ενδιαφέρον σαν άνθρωπος. Α έκανε ο Pirandello, θα έπρεπε να ήσασταν εδώ ν’ ακούσετε τι έλεγε χθες γι’ αυτόν ο κύριος Πίμπιζας. Μίλησε για σας ο κύριος Πίμπιζας; Τον γνωρίζετε; Εξ όψεως. Αλλά δεν χάνω ποτέ διάλεξή του. Τον εκθείασε πρόσθεσε ο Pirandello, δεν μπορείτε να φανταστείτε, τι για προοπτική μίλησε, τι για το χρηματιστήριο, τι για νέο-ορισμό της τέχνης, κρίμα που δεν ήσασταν. Τι μου λέτε; Και λίγα λέω. Αγόρασε μάλιστα και τρεις πίνακες, έπρεπε να τους δείτε, καταπληκτικοί. Αγόρασε πίνακές σας ο κύριος Πίμπιζας; Ναι είπα κι εγώ, θα τους εκθέσει σ’ ένα σαλόνι που γίνεται στην Φρανκφούρτη. Αχ, τι μου θυμίσατε τώρα έκανε η κυρία. Θέλετε να ρίξετε μια ματιά και στα υπόλοιπα έργα; Έχετε κι άλλα; Αγαπητή μου είπε ο Pirandello και την έπιασε αγκαζέ, θα μου κάνετε την τιμή να σας ξεναγήσω εγώ; Ωωω έκανε πάλι λιγωμένη η κυρία, θα σας ευγνωμονούσα. Από δω είπε ο Pirandello και την πήρε στο άλλο δωμάτιο. Αυτά είναι για σας της έλεγε, δεν τα δείξαμε στον κύριο Πίμπιζα, επίτηδες.