Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

Ο συμβιβασμός κι ο Pirandello

Μα δεν είναι δυνατόν να μην κάνεις τίποτα. Και όμως, κωλοβαράω όλη μέρα. Αδυνατώ να το πιστέψω, εσύ ήσουν πάντα ενεργητικός. Πολύ σωστά, ήμουν. Αυτό είναι ένα είδος αυτοκτονίας ξέρεις. Ναι, το καταλαβαίνω δηλαδή. Αυτό έχεις να πεις; Ότι το καταλαβαίνεις; Είναι καλό να παραδέχεσαι τα λάθη σου. Ναι. Μόνον που δεν μπορείς να συνεχίσεις έτσι, δεν είσαι φυτό. Δεν είναι κακό να είσαι φυτό. Μ’ απελπίζεις. Γιατί; Ζουζουνίζουνε γύρω - γύρω οι μελισσούλες, σε πάει το αεράκι από δω κι από κει, δίνεις χρώμα στη φύση… κάτι κάνουν και τα φυτά. Δεν ξέρω τι να σου πω. Δεν χρειάζεται. Μα είμαι φίλος σου, νοιάζομαι. Υποφέρω που σε βλέπω έτσι. Μελοδραματισμοί, μια χαρά είμαι. Να σε πάω σε κανέναν γιατρό; Δεν σκοπεύω να χαλάσω την ησυχία μου, δεν έχω τίποτα. Θες να παίξουμε τάβλι; Όχι. Γιατί πρέπει να κάνω οπωσδήποτε κάτι; Δεν θέλεις να ζωγραφίσεις; Θέλω. Αλλά τα ’χω ξανακάνει όλα αυτά. Να πάμε μια εκδρομή; Κοίτα, κουράστηκα, αυτό είναι. Θέλω να κάτσω κάπου ήσυχα και να μην σκέφτομαι, τόσο δύσκολο σου είναι να καταλάβεις; Καταλαβαίνω. Αλλά η δική μου δουλειά είναι να… Ποια δουλειά; Να καθόμαστε σαν τα μάπετ και να μιλάμε; Καλά, αν νομίζεις ότι είμαι μάπετ… Είπαμε για τον ουρανό, για τη θάλασσα, για τον κόσμο, την τέχνη… τι άλλο πρέπει να πούμε πια; Και θα καθόμαστε έτσι μέχρι που να πεθάνουμε; Πρέπει να πεθάνουμε εν κινήσει; Δεν πρέπει να πεθάνουμε. Θα πεθάνουμε αλλά όχι έτσι, ο άνθρωπος πρέπει να… Τίποτα δεν πρέπει ο άνθρωπος, όλα αυτά είναι νόρμες, κάποιος κάπου κάποτε είπε κάτι, το θέμα είναι με μας. Τι με μας; Με μας. Τι γίνεται; Γιατί κάνουμε ό,τι κάνουμε; Εσύ τι νομίζεις ότι κάνουμε; Αυτή τη στιγμή συζητάμε. Αλλά γενικότερα χαζεύουμε. Χαζεύουμε τον ήλιο που κόβει βόλτες στον ουρανό, τις γκόμενες στην παραλία, την τηλεόραση, τι είπε ο ένας κι ο άλλος… χαζεύουμε, αυτό κάνουμε. Ναι, αλλά τώρα δεν κάνεις τίποτα. Πώς δεν κάνω; Χαζεύω επισήμως. Αυτό είναι συμβιβασμός. Γιατί δεν κάθεσαι; Είναι πιο αναπαυτικά. Αρνούμαι να συμβιβαστώ. Κάτσε, θα σε μάθω εγώ. Μα σε θεωρούσα ασυμβίβαστο. Όλα αυτά είναι φούμαρα, κάτσε και θα σου πω. Δεν θέλω να συμβιβαστώ. Ούτε εγώ. Αλλά όταν χαζεύεις καταλαβαίνεις πως δεν γίνεται αλλιώς. Θες να πεις… Ναι. Στο τέλος υπάρχει πάντα κάποιος συμβιβασμός.