Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018

Το «γιαχνί σοκάκι» που έλεγε κι η γιαγιά μου κι ο Pirandello

Ας πούμε πως εδώ είναι ένας συνοικισμός τώρα, υπό έναν ηλεκτρονικό ουρανό και ότι πρέπει να συμβιώνουμε και οι μεν και οι δε. Κι επειδή δεν έχουμε αγροτεμάχια έχουμε τις γραφές. Ωραίο σκηνικό αν είσαι θετικός άνθρωπος και δεν φοράς παρωπίδες, αριστερές ή δεξιές. Εγώ παρ’ όλα αυτά τυχαίνει να φοράω κι απ’ τις δύο πλευρές, προσπαθώ να διατηρώ την ψυχραιμία μου όμως και να μην εξάπτομαι. Δεν είμαι ωστόσο και βόδι… γι’ αυτό κι οι παρακάτω γραμμές. Βάλτε λοιπόν στην άκρη αυτόν τον μάταιο αγώνα που κάνετε για ένα λεπτό κι ακούστε γιατί δεν θα τα ξαναπώ. Συνήθως δεν διαβάζω άλλους γιατί ενώ είμαι υποαπασχολούμενος θεωρώ, γράφω πολύ και δεν μου μένει καιρός. Επιπλέον δεν θέλω να γίνομαι εμπαθής και ενίοτε προσβλητικός, τυχαία παρ’ όλα αυτά έπεσε το μάτι μου κάπου και συμφωνώ, έτσι είμαι κάπως, αμοραλιστής, κατεστραμμένος κλπ, με φωτογραφίζετε μπορώ να πω. Και μπράβο, είστε καλή φωτογράφος. Και «έτσι είναι αν έτσι νομίζετε» που λέω κι εδώ. Θυμάμαι όμως και την Παπαρήγα στο παρελθόν να κατηγορεί για όλα τη δεξιά, δηλαδή θέλω να πω πως δεν είναι αποκλειστικά προνόμιο των δεξιών να θέλουν να διορθώσουν τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και άλλων θεμάτων. Αλλά από πού προκύπτει αυτή η δηκτικότητα στις τοποθετήσεις σας; Ξέρετε κάτι που δεν το ξέρω; Κι αυτό περί του τι είμαι ή δεν είμαι σας το τηλεγραφεί κάποιος; Ή όποιος δεν σκέφτεται όπως εσείς είναι και αυτόματα κάπως; Κάπως έτσι θα μπορούσε ν’ αρχίσει ένας εποικοδομητικός διάλογος, αν υπήρχε πραγματική πρόθεση. Αλλά υπάρχει μόνο αλαζονεία, «εγώ τα ξέρω όλα». Και κοίτα τι ωραία που σου κουνάω το δάκτυλο. Και πραγματική εσώτερη αδιαφορία για το τι καπνό φουμάρει ο άλλος. Αλλιώς θα επιχειρούσατε μια προσέγγιση. Απ’ τη μεριά μου βλέπετε, προσπαθώ να μην είμαι αρνητικός, πλήρως. Τι σας ενοχλεί όμως; Ότι κατά κάποιο τρόπο η στάση μου φωτογραφίζει κάτι που σας μοιάζει; Απορώ. Δεν έγραψα το όνομά σας γιατί δεν πάω για δήμαρχος προφανώς και γιατί δεν μ’ αρέσει να διαπληκτίζομαι δημοσίως. Εκτός αυτού υπάρχει και το ενδεχόμενο να κάνω και λάθος… όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται λένε, αυτά είναι τα προβλήματα του συνοικισμού, ξέρετε. Κι αν είναι έτσι, ζητώ συγγνώμη γραπτώς, υπό άλλες συνθήκες θα ήμουν αλλιώς αλλά όπως είπατε - με άλλα λόγια - κουβαλάω διάφορα φορτία και γω.